Home/گردش و سفر/معروف ترین آبشارهای مازندران
Last Updated: 25ام بهمن, 1401

معروف ترین آبشارهای مازندران

معروف ترین آبشارهای مازندران | آبشار مازندران با ایجاد فضایی خنک و سر سبز بهترین مکان برای اتراق کردن و آب بازی و لذت بردن از فضای جنگلی است.

تماشای سقوط آب از فراز صخره‌ها در دل درختان جنگلی، حس رطوبت و لطافت هوا و لمس خنکی قطرات آب آبشار هر طبیعت گردی را به سمت خودش جذب می‌کند.

زیباترین آبشارهای مازندران. که در شهرهای توریستی این استان پخش شده اند نیاز به تجهیزات طبیعت گردی و پیک نیک. با رعایت اصول ایمنی در طول مسیر دارند. در این مقاله شما را با 6 تا از بهترین آبشارهای مازندران، مکان هایی که ارزش بازدید دارند و در بین مردم محبوبیت بیشتری دارا هستند ، آشنا خواهیم کرد. با بابل کالا همراه باشید.

بابل کالا

هفت آبشار

هفت آبشار تیرکن، یکی از زیباترین آبشارهای شهرستان بابل است. همانطور که از نامش پیداست. از مجاورت هفت آبشار تشکیل شده است و در مرز بابل و شهرستان سوادکوه قرار دارد.بزرگترین آبشار این مجموعه ۹ متر طول دارد و حوضچه‌های زیبایی در زیر آنها پدید آمده‌اند که. در تابستان، جان می‌دهند برای آب‌تنی!

اطراف 7 آبشار جنگل‌های زیبا و مناظر بکری وجود دارند که زیبایی آبشارها را چندبرابر می‌کنند. برای رسیدن به این آبشار. باید حدودا دو ساعت در دل جنگل پیاده‌روی کنید. پس یادتان باشد که اگر به دیدن هفت‌آبشار می روید کفش‌های مناسب پیاده‌روی در جنگل به پا داشته ‌باشید.

برای رسیدن به این آبشار باید از بابل وارد جاده گنج‌ افروز شوید. چند کیلومتر رانندگی کنید تا به محدوده بابلکنار برسید. مسیر را مستقیم ادامه دهید تا به تابلوی درازکلا برسید. از درازکلا تا روستای تیرکن رانندگی کنید و از آنجا به تابلوهای راهنما توجه کنید.

معروف ترین آبشارهای مازندران | هفت آبشار

معروف ترین آبشارهای مازندران | هفت آبشار

آبشار آب پری

آبشار آب پری یکی از جذاب‌ترین آبشارهای مازندران است که نزدیک به کجور و یوش جاری است. اطراف این آبشار مملو از درختان سرسبز و طبیعت بکر است که شما را ساعت‌ها سرگرم خواهند کرد. جالب است بدانید آب پری در اصل آبشار محسوب نمی‌شود! رانش زمین در این منطقه. و پخش شدن سنگ‌های کوچک روی دامنه کوه. باعث ایجاد بستری ساخته شده از سنگ شده است. جریان آب پری از این بستر عبور می‌کند و شکل آبشار را به آن می‌دهد. با این حال آب پری یکی از زیباترین آبشارهای ایران و جاهای دیدنی شمال ایران به‌ شمار می‌رود.

معروف ترین آبشارهای مازندران

آبشار شاهاندشت

یکی دیگر از معروف‌ترین و زیباترین آبشارهای مازندران، آبشاری است که آن را با نام آبشار شاهاندشت می‌شناسند و عنوان کرده‌اند که مرتفع ترین آبشار در استان مازندران است. اگر به نمای کلی این آبشار نگاه کنید مجذوب عظمت، شکوه و جذابیت آن خواهید شد. برای افرادی که به طبیعت گردی علاقه‌مند هستند، تماشای آبشار شاهاندشت یک تجربه متفاوت به شمار می‌رود.

این آبشار در حقیقت در حدود ۶۵ کیلومتری شهر آمل. قرار گرفته است. و جزء آبشارهای دائمی منطقه محسوب می‌شود. ارتفاع آبشار شاهاندشت، ۶۲ متر است و یک طبیعت بی‌نظیر را در این منطقه ایجاد کرده است.

معروف ترین آبشارهای مازندران | آبشار شاهاندشت

معروف ترین آبشارهای مازندران | آبشار شاهاندشت

اگر می‌خواهید از لا به لای سنگ‌ها و صخره‌ها حرکت کنید و در مسیر آبشار قدم بردارید، نیاز به تجهیزات طبیعت گردی نظیر کفش و لباس مناسب دارید. آبشارهای مازندران همه، جزء دیدنی‌ترین مناظر طبیعی هستند. منظره‌هایی که در آبشار شاهاندشت وجود دارد، همان چیزی است که به معنای واقعی کلمه جزء شگفتی‌های طبیعت تعبیر می‌شود.

سقوط حجم زیادی از آب آبشار شاهاندشت از ارتفاع زیاد به سمت پایین، صدای مهیب و تماشای امواج خروشان، حس و حال شما را در هنگام تماشای این منظره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهترین تفریح در این منطقه برپایی پیک نیک می باشد که شما می توانید با همراه داشتن لوازم مورد نیازی مانند چادر و صندلی و… یک تفریح خوب را تجربه نمایید.

آبشار سنگ نو

آبشار سنگ نو بهشهر از دیگر آبشارهای مازندران است که در دل جنگل‌های ناحیه جنوبی بهشهر قرار دارد. فشار آب این آبشار در طی سالیان. حوضی سنگی در زیر آبشار. به‌ وجود آورده است که مردمان محلی مازندران به آن «نور سنگی» یا «سنگ نور» می‌گویند.شاید برایتان جالب باشد که نام آبشار سنگ نو نیز از ترکیب «سنگ نور» گرفته شده است. این آبشار که حدود ۱۲ متر ارتفاع دارد، دارای آبی زلال و گوارا بوده که احساس تازگی به شما می‌بخشد. پوشش گیاهی اطراف این آبشار شامل درخت‌های بلوط وحشی، ممرز، انجیلی و سرخس بوده که زیبایی و اعجاز این منطقه را دو‌چندان کرده‌اند. جنگل سنگ نو محیطی عالی برای کمپ و بر پا کردن چادر می باشد.

معروف ترین آبشارهای مازندران

آبشار گزو

منحصر به فردترین مناظر طبیعی را می‌توانید در یکی از معروف‌ترین آبشارهای مازندران به نام آبشار گزو تماشا کنید. اوج زیبایی و شکوه از حرکت یک آبشار خروشان را در آبشار گزو تماشا خواهید کرد؛ چیزی که بدون شک، خاطره یک سفر هیجان‌انگیز را در ذهن شما ثبت می‌کند.

آبشار گزو در حقیقت. در محدوده شهر سوادکوه. شهر آلاشت می باشد. بهترین چشم‌اندازهای جنگلی و صخره‌های پرشیب را می‌توانید در منطقه آبشار گزو تماشا کنید.

آبشارهای مازندران همگی از بهترین سوژه‌های طبیعت گردی و عکاسی هستند. آبشار گزو هم جزء همین دسته قرار می‌گیرد. برای نزدیک شدن به آبشار گزو از مسیر اصلی باید حدود چند کیلومتری را پیاده‌روی کنید، بنابراین تجهیزات سفر را به همراه داشته باشید.

معروف ترین آبشارهای مازندران | آبشار گزو

معروف ترین آبشارهای مازندران | آبشار گزو

آبشار ترز

آبشار ترز یکی از آن مناطقی است که به‌دلیل آب و هوا و طبیعت بسیار زیبا و دلنشین، برای تن‌آرامی و دور کردن انرژی‌های منفی از ذهن و روح، به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آبشارهای ترز از جاهای دیدنی استان مازندران در منطقه جنگل لفور هستند. جنگل لفور به‌دلیل برخورداری از مناطق مرتفع، آبشارهای فراوانی دارد که مجموعه آبشارهای ترز بخشی از آن‌ها هستند. علاوه بر آبشار، جنگل لفور هم بسیار تماشایی است.

آبشار ترز یکی از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز و مقصدهای طبیعت‌گردی و جنگل‌پیمایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این آبشار در مناطق مرتفع لفور. است. برای دسترسی به این آبشار تماشایی، لازم است از میان جنگل‌های هیرکانی و حاشیه رودخانه بابلرود عبور کنید.

آبشار ترز در جنگل لفور. و مسیر رودخانه بابلرود می باشد. برای رسیدن به آبشار ترز. باید حدود ۴۰ دقیقه در مسیری مال‌رو با شیبی ملایم پیاده‌روی کنید.پیمودن این راه برای کسانی که عادت به پیاده‌روی سبک روزانه دارند کار راحتی است. مسیر به‌جز در قسمتی که باید از تپه‌ای کوچک بالا و بعد پایین بروید، نسبتا هموار است.

بعد از طی چندین متر در جنگل، به رودخانه بابلرود می‌رسید. آب آبشار‌های ترز به بابلرود می‌ریزد.

معروف ترین آبشارهای مازندران

آبشارهای مازندران جزء جاذبه‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌شوند. در زمین‌های جنگلی و کوهستانی مازندران در مناطق مختلف، آبشارهای مرتفع یا کم ارتفاع را می‌توان جستجو کرد. مسیرهای دسترسی به زیباترین آبشارهای مازندران تقریباً کوهستانی و صخره‌ای و جنگلی هستند.

اگر می‌خواهید از این زیبایی‌ها لذت ببرید و از نزدیک، منظره آبشار را تماشا کنید، نیاز به تجهیزات طبیعت‌گردی و کوهنوردی دارید. لباس گرم و کفش مناسب بپوشید و حتماً لوازم شخصی نظیر بطری آب، مقداری خوراکی و دوربین عکاسی هم به همراه داشته باشید.

بدون نیاز به خرج های اضافی و تنها با برپا کردن یک چادر می توانید خاطره ای خوش در ایام خود حک کنید.

با توجه به این نکات می توانید تجهیزات طبیعت گردی مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از تجهیزات با کیفیت، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید و محصول مورد نظر خود را از بابل کالا سفارش دهید.

Categories: گردش و سفر

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 Comments