Home/گردش و سفر/راهنمای سفر به کیش
Last Updated: 7ام آبان, 1401

راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش | داشتن اطلاعات کافی در رابطه با محلی که قرار است چند روزی را در آن گشت و گذار کنید، می‌تواند در کیفیت سفر شما تاثیر مستقیم داشته باشد.ما در این مقاله قصد داریم مطلب جامع و کاملی را در رابطه با راهنمای سفر به کیش را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم. اگر قصد سفر به کیش را دارید از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مطلب با بابل کالا همراه باشد.

بابل کالا

کیش یکی از جزایر ایرانی خلیج فارس به شمار می‌رود. در شروع حکومت محمدرضا پهلوی، از کیش به عنوان مرکزی برای صید ماهی و تجارت مروارید خلیج فارس یاد می‌شد. وارد کردن مروارید از ژاپن به ایران سبب کساد تجارت مروارید در کیش و نیز کم‌تر شدن اهمیت سابق آن شد. در دوره محمدرضا شاه، پتانسیل گردشگری کیش کشف گردید. زیبایی‌های طبیعی، سواحل کیش و آب‌ های کریستالی سبب شد که مشاوران ایرانی و آمریکایی جزیره کیش را به عنوان مرکز توریستی بین‌المللی معرفی کنند. بعد از آن، حکومت سرمایه‌ گذاری روی کیش را آغاز کرد. از این رو، شاهد ساخت هتل، فرودگاه، نمایشگاه‌های بین المللی و اقامتگاهی برای خانواده سلطنتی در کیش بودیم. در سال ۱۳۶۱ کیش به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران شناخته شد. امروزه نیز اقتصاد کیش بر پایه گردشگری و تجارت استوار است.

آب و هوای جزیره کیش

کیش در جنوبی‌ ترین منطقه کشور قرار دارد و این قسمت از کشور نیز دارای تابستان‌ های گرم و شرجی و زمستان‌ های معتدل است. در زمستان میانگین دمای هوا ۲۷ درجه سانتی گراد بوده و در نهایت به ۳۲ درجه سانتی گراد می رسد. اما در ماه های تیر و مرداد دمای جزیره کیش به اوج خود رسیده. و شرجی بودن این ماه ها نیز نزدیک به ۱۰۰ درصد می رسد، اما جالب اینجاست که میزان بارش باران در جزیره کیش بسیار کم است.

راهنمای سفر به کیش

اگر قصد سفر به این جزیره را در فصل های بهار و تابستان داشته باشید. در اوایل فصل بهار هوای این جزیره خنک و مرطوب بوده. و دمای نسبتا پایینی دارد از همین جهت می تواند فصل مساعدی برای سفرتان باشد اما رفته رفته هوا گرم می‌شود.اگر به دنبال سفری ارزان هستید، بهتر است در فصل تابستان به گشت و گذار در این جزیره بپردازید و اینکه از تفریحات آبی لذت ببرید.در ادامه دو فصل پاییز و زمستان شرایط برای سفر به کیش بسیار عالی است. اما از لحاظ هزینه اقامت و خورد خوراک بیشتر از ماه های دیگر است.

راهنمای سفر به کیش | آب و هوای کیش

راهنمای سفر به کیش | آب و هوای کیش

بهترین زمان برای سفر به کیش

اگر قصد سفر به کیش را دارید، زمستان بهترین زمان است. در فصل زمستان در هوای معتدل شما می‌توانید شنا و تفریحات آبی را تجربه کنید. از طرف دیگر، گرما و رطوبت و شرجی بودن هوای تابستان، شما را آزار نخواهد داد. در کیش بارندگی کم و به صورت رگبار در پاییز و زمستان انجام می‌پذیرد. دمای کیش در طول سال بین ۲۱ تا ۳۳ درجه در حال تغییر و میانگین دمای سالیانه جزیره کیش ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

آب و هوای چهار فصل در جزیره کیش وجود ندارد و تنها دو نوع اقلیم گرم و معتدل در این شهر دیده می‌شود. بهار کیش حدوداً تا اواسط اردیبهشت آب و هوای معتدل دارد که کم کم هوا گرم می‌شود. در تابستان از کیش به عنوان سرزمین خورشید یاد می‌گردد و به کمک دریا سبب شرجی شدن آب و هوا می‌شود. با وجود باران و رگبار در پاییز، هوای خنکی در کیش می‌وزد. در زمستان نیز شب‌های سرد و روزهای معتدل را به سبب رگبارها تجربه خواهید کرد. در ادامه به میانگین دمای این جزیره در ماه‌های مختلف اشاره می‌کنیم:

از نظر شرایط آب و هوایی، اوایل دی تا اواسط اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به این جزیره است. در این بازه زمانی، میانگین دمای هوایی ۱۹ درجه سانتی گراد خواهدبود. این دما، بهترین دما برای یک جزیره شرجی به حساب می‌آید.

راهنمای سفر به کیش

جاهای دیدنی و گردشگری جزیره کیش

در جزیره کیش سواحل خاص همراه با جاذبه های دیدنی در این جزیره همگان را به سوی خود جذب می کند. در ادامه می خواهیم چند مورد از جاهای دیدنی را برایتان معروفی کنیم؛ جاذبه های طبیعی و تفریحی عبارتند از:

بوستان آهوان

به دلیل وجود آهو های زیبا در این منطقه چنین نامی را از آن خود کرده است. و به عنوان یکی از خاص ترین جاهای دیدنی کیش در خیابان فردوسی قرار دارد.در بوستان آهوان علاوه بر آهو، حیوانات دیگری مانند شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و پرندگان نیز نگهداری می شوند ولی آهوها آزادانه نزد مردم هستند و از دستشان غذا می خورند.

جزیره هندورابی

برای رفتن به جزیره هندورابی باید از قایق های دریایی بندر چیروئیه استفاده کنید و از فضای دل انگیز لذت ببرید. خانه های گچی با نمای سفید، سواحل بکر و دست نخورده هندورابی، آب انبار، کلوپ دریایی، لاک پشت ها و ماهیان خاص از جاذبه های این ناحیه هستند.

راهنمای سفر به کیش

ساحل مرجانی

در شرق جزیره کیش یکی از خاص ترین جاذبه های طبیعی ساحل مرجان نام دارد که شامل مرجان های زیادی است و این مرجان ها شبیه به گیاه، سنگ یا خزه بوده و دارای رنگ های متفاوت و جذابی هستند. در ساحل مرجانی کیش انواع تفریحات دریایی مانند غواصی و اسکوتر زیر دریایی وجود دارد.

پارک آبشار کیش

این پارک به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش به شمار می رود. تا از تماشای آبشارهای پلکانی و آبنماهای زیبا لذت ببرید.

پارک دلفین ها

محلی برای حیوانات باهوش و دوست داشتنی است که برای مردم حرکات نمایشی انجام می دهند و در این مکان می توانید نصف روز را گذرانده و از بازی های حیوانات لذت ببرید.

راهنمای سفر به کیش | پارک دلفین کیش

راهنمای سفر به کیش | پارک دلفین کیش

جاذبه های تاریخی جزیره کیش عبارتند از:

مجموعه گردشگری کاریز کیش

کاریز کیش با مساحتی بیش از ده هزار متر مربع به عنوان شهر زیر زمینی و تاریخی محسوب می شود که بر روی سقف ها و در و دیوار هایش فسیل هایی از آبزیان دریایی وجود دارند.کاریز یعنی قنات عربی. و در واقع به کانال های زیرزمینی آب گفته می شود که برای تامین آب شرب و آب های شیرین مورد استفاده قرار می گیرند.

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر

یکی از جاهای دیدنی کیش این آب انبارها هستند که دارای معماری کویری یزد بوده. و در آن آب شرب برای مصارف روزانه در کل سال ذخیره می شود.دو گنبد مدور با حفره هایی در این محل وجود دارند که به آن دو گنبد می گویند، در اطراف این گنبدها نیز چهار بادگیر به چشم می خورد، بادگیرهایی که نقش خنک کنندگی دارند و به تهویه هوا کمک می کنند.

راهنمای سفر به کیش

خانه مردم شناسی بومیان

این خانه متعلق به یکی از بومیان جزیره بوده. که وی در صنعت مروارید مشغول به کار بوده است. و اکنون خانه خود را به موزه تبدیل کرده. و بخش های مختلف زندگی بومیان را به نمایش گذاشته است.این خانه شامل بخش های مختلفی مانند مطبخ، ابزار آلات ماهیگیری، وسایل پخت و پز، محل نگهدای خرما است و از سال ۱۳۹۳ مورد بازسازی قرار گرفته و به موزه ای سنتی تبدیل شده است.

کلبه هور

این کلبه در منطقه ای گردشگری واقع شده. و شامل صخره ای با آب های زلال است. در این ناحیه می توانید آبزیان زیر دریا، صدف ها و لاک پشت ها را تماشا کنید و همچنین به عنوان بهترین مکان برای غواصی است.

راهنمای سفر به کیش | کلبه هور کیش

راهنمای سفر به کیش | کلبه هور کیش

کشتی یونانی

یکی از مهمترین جاهای دیدنی کیش همین جاست. به طوری که امکان ندارد با خرید بلیط هواپیما سفری به کیش داشته باشید و در کنار این کشتی عکس نداشته باشید، مخصوصا در هنگام غروب یکی از جاهای بی نظیر این منطقه به شمار می رود. کشتی یونانی در سال ۱۹۹۶ به گل نشسته. و به جاذبه دیدنی جزیره کیش تبدیل شده است.

شهر باستانی حریره

بخش قدیمی در جزیره کیش همین شهر باستانی حریره است که با معماری دوران قدیم خود نشان دهنده روزگار پر ابهت زمان های گذشته است. این بنای تاریخی به قرن هشتم هجری بر می گردد. و حتی در کتاب گلستان سعدی شیرازی نیز به آن اشاره شده است.

 

تفریحات آبی جزیره کیش نیز عبارتند از:

غواصی

برای غواصی می توانید به مراکز معتبر مراجعه کرده. و تا چندین متر به کمک غواصان ماهر پایین بروید. و جانوران زیر دریا را از نزدیک دیده و لمس کنید.

اسکوتر زیر دریایی

ترکیبی از غواصی و اسکوتر روی زمین است. که زیر آب رفته. و از تماشای آبزیان لذت خواهید برد.

فلای برد

به کمک فلای برد مانند مرغان دریایی تا ارتفاع ۱۲ متری پرواز کنید و با شیرجه به آب فرو بروید.

راهنمای سفر به کیش | فلای برد کیش

راهنمای سفر به کیش | فلای برد کیش

جت اسکی

یکی از بهترین تفریحات آبی در جزیره کیش است، جت اسکی های پرسرعت است.

کشتی های تفریحی

بهترین مکان برای گذراندن اوقاتی خوش و خاطره انگیز است که همراه با موسیقی های زنده و نوشیدنی و خوراکی های خوشمزه است.

راهنمای سفر به کیش

هتل ها و محل های اقامت در جزیره کیش

در جزیره زیبای کیش به انواع هتل ها دسترسی خواهید داشت که براساس بودجه و سلیقه تان می توانید هتل مورد نظر را انتخاب کرده و اقامتی بی نظیر تجربه کنید. هریک از هتل های کیش نسبت به درجه ستاره خود دارای امکانات تفریحی و رفاهی خاصی هستند.

  • هتل های ۵ ستاره عبارتند از هتل شایگان، هتل ایران، هتل ترنج کیش، هتل میراژ، هتل پانوراما، هتل کوروش و هتل داریوش کیش.

     

    هتل های ۴ ستاره عبارتند از هتل صدف، هتل سورینت مریم، هتل آرامیس، هتل هلیا، هتل لیلیوم، هتل گامبرون، هتل پارمیدا، هتل آنا

     

    هتل های ۳ ستاره عبارتند از هتل جام جم، هتل شایلی، هتل لوتوس، هتل پانیذ، هتل گلدیس، هتل آبادگران، هتل آفتاب شرق

     

    هتل های کم ستاره یا مهمانپذیر کیش عبارتند از هتل فانوس، هتل تماشا و هتل دیدار

جمع بندی

جزیره‌ی زیبا و توریست پذیر کیش یکی از خارق العاده‌ ترین اماکن تفریحی ایران است، آب و هوای بکر این جزیره، جاذبه‌ های گردشگری آن، و… از اصلی‌ترین دلایلی هستند که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تعطیلات چند روزه‌ی خود را در جزیره‌ ی خارق العاده‌ ی کیش سپری کنند. اما اگر قصد سفر به این جزیره را دارید لازم است قبل از سفر. اطلاعات کافی راجع به اقلیم، آب و هوا و اماکن دیدنی این جزیره را داشته باشید. از این رو ما در رابطه. با این موضوع اطلاعات مفید. و کاملی را تحت عنوان راهنمای سفر به کیش. را برای شما مخاطبان عزیز آماده کردیم. امیدواریم مطلب فوق مطلب مفید و درخوری برای شما بوده باشد.

Categories: گردش و سفر

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

جایگاه محتوای شما