Home/گردش و سفر/بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ
Last Updated: 25ام بهمن, 1401

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | استان مازندران به داشتن جنگل های متنوع و بکر در شمال ایران معروف است. جنگل‌هایی که. هوش از سر ما می‌برند و برای لحظه‌ای هم که شده، ما را از زندگی پر سر و صدا و پر دود شهری دور می‌کنند.جنگل های مازندران میزبان تنوع گسترده‌ای از گیاهان و جانوران بومی هستند و قدم گذاشتن در دل آن‌ها، ما را به طبیعتی بکر و رؤیایی می‌رساند. اگر شما هم وسوسه شده‌اید تا در سفر بعدی خود به یکی از جنگل های مازندران سفر کنید، با بابل کالا همراه شوید تا باهم مهم‌ترین و زیباترین جنگل‌های این استان را کشف کنیم.

بابل کالا

پارک جنگلی سیسنگان

اگر طبیعتگرد مبتدی هستید و امکانات زیادی برای کمپینگ در جنگل ندارید در حین حال علاقمند به تجربه‌های جدید هستید پیشنهاد ما برای شما در میان مقاصد کمپینگ در مازندران پارک جنگلی سیسنگان است. جنگل‌های انبوه و ساحل زیبای پارک جنگلی سیسنگان همواره در طول سال میزبان گردشگرانی است که از نقاط مختلف کشور برای گذراندن تعطیلات خود راهی شمال کشور می‌شوند.

دسترسی راحت و همزمان. به دو پدیده‌ی خاص. و ویژه در استان مازندران یعنی جنگل و دریا باعث شده است تا محبوبیت سیسنگان برای گردشگران بیشتر و بیشتر شود. اما جذابیت این پارک جنگلی فقط به این دو عنصر طبیعی خلاصه نمی‌شود و امکانات تفریحی دیگری هم دارد.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ

از امکانات رفاهی تفریحی پارک جنگلی سیسنگان می‌توان به چند رستوران، چایخانه، سفره‌خانه، کافی‌شاپ، فروشگاه مواد غذایی، پلاژ، باغ‌ وحش، بخش سنگ‌نوردی، پیست اسب‌سواری، پیست کارتینگ و جایگاه ویژه برای انجام تمام ورزش‌های آبی محبوب مانند موج‌سواری، شاتل، جت اسکی و قایق‌سواری اشاره کرد. گذشته از این‌ها در تعطیلات خاص و مناسبت ها برنامه‌های ویژه‌ای مانند اجرای موسیقی محلی، رقص محلی، آتش‌بازی، اکران فیلم در سینمای روباز این مجموعه و مسابقات محلی گوناگون بر جذابیت پارک جنگلی سیسنگان می‌افزاید.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | جنگل سیسنگان

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | جنگل سیسنگان

جنگل لفور

جنگل لفور در جنوب شرقی شهرستان بابل قرار دارد. لفور مملو از درختان سر به فلک کشیده، آبشارهای بلند، چشمه‌سارها و رودها است و بسیاری از طبیعت گردان برای کمپ زدن به این جنگل می‌آیند.

جنگل لفور. بخشی از. جنگل‌های هیرکانی در جنوب دریای خزر محسوب می‌شود و به گفته زمین شناسان به دوران ژوراسیک تعلق دارد. قدمت جنگل لفور به ۴۰ میلیون سال قبل بازمی‌گردد و در آن ۸۰ گونه گیاهی به چشم می‌خورد.

۳ ساعت پیاده‌روی در عمق این جنگل، شما را به آبشار «هفت آبشار» می‌رساند. اینجا فرصت خوبی برای استراحت و کمی آب‌تنی است. جنگل لفور به‌ مانند دیگر جنگل های معروف مازندران، امکانات رفاهی خوبی مانند سرویس بهداشتی ندارد. به‌ علاوه به دلیل متراکم بودن آن، احتمال گم شدن شما در لفور زیاد است. پس اگر خودتان به‌ تنهایی راهی جنگل لفور می‌شوید، حتما مسیر حرکت خود را نشانه‌گذاری کنید یا اینکه از جی‌پی‌اس کمک بگیرید.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | سد لفور

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | سد لفور

جنگل الیمستان

جنگل مه‌آلود الیمستان در روستایی به همین نام در ۵۲ کیلومتری شهرستان آمل قرار دارد. الیمستان به طبیعت بکر، مراتع سرسبز و درختان زیبا مشهور است. پس‌ زمینه این جنگل انبوه با دشت‌های پر گل آن، قله زیبای دماوند است. هر کجای جنگل الیمستان ارزش تماشا دارد.

نام الیمستان به این خاطر برای این جنگل انتخاب شده که اینجا محل رویش گیاهی به نام الیما است. این گیاه در فصل اردیبهشت شروع به روییدن در جنگل می‌کند. الیما شبیه به پیازچه است و در کنار رودخانه می‌روید.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ

جنگل الیمستان. تنها به درختان سرسبز. و انبوه آن. خلاصه نمی‌شود و مسافران برای پیک‌نیک، دیدار از نقش پای رستم، فتح قله الیمستان، زیارت امامزاده قاسم، دوچرخه‌ سواری و سر زدن به روستای الیمستان به این منطقه می‌آیند. اگر بار اولتان است که به این جنگل می‌آیید، از راهنماهای محلی کمک بگیرید، چون‌ وجود مه غلیظ احتمال گم شدن شما را افزایش می‌دهد. به‌علاوه، فراموش نکنید که از خود چیزی جز ردپا به جا نگذارید و زباله‌هایتان را هم جمع‌آوری کنید.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | جنگل الیمستان در پاییز

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | جنگل الیمستان در پاییز

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی رامسر یکی از زیباترین و بکرترین جنگل‌های شمال است. هوایش در همه‌ فصل‌ها مطبوع است و تابستان شرجی آزاردهنده‌ای ندارد. در فصل گرما هم شب‌ها خنک است. البته بهترین کار این است که صبح زود به جنگل بروید و شب را در طبیعت بکر این جنگل بمانید. بیشتر روزها مه غلیظی جنگل را می‌پوشاند که صحنه‌های سرسبز آن را رویایی‌تر هم می‌کند. تصور کنید رانندگی در جاده‌ای که دو طرفش درختان بلند و سبز باشد، چه حس و حال خوبی دارد.

البته ناگفته نماند که اگر با حشرات و عبور شغال مشکل دارید بهتر است برای کمپینگ به اطراف روستای گرسماسر و ییلاق جنت رودبار بروید. در این دو منطقه علاوه بر کمپینگ، امکان اقامت در اتاق یا ویلا هم وجود دارد.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | کمپینگ

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | کمپینگ

دریاچه چورت

دریاچه چورت در میان جنگل‌های انبوه قرار دارد و از جمله زیباترین مناطق ایران برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. این دریاچه در بخش. دودانگه ساری. واقع شده و حدود 10 کیلومتر از روستای چورت فاصله دارد. طبیعت بکر و چشم‌ اندازهای زیبای این منطقه از جمله مواردی است که علاقه‌ مندان و طبیعت‌ دوستان را به سمت دریاچه چورت سوق می‌دهد. دقت داشته باشید که در اطراف دریاچه سرویس بهداشتی یا فروشگاه برای تهیه مواد غذایی وجود ندارد. بنابراین، اگر قصد کمپینگ در این مکان را دارید، تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | دریاچه چورت

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | دریاچه چورت

جنگل پلنگ دره

جنگل پلنگ دره در شیرگاهِ سوادکوه، جایی است که جنگل، رودخانه و آبشار به هم می‌پیوندند. شیرگاه تنها ۳ ساعت با تهران فاصله دارد و فاصله جنگل پلنگ دره تا تهران هم ۲۴۰ کیلومتر است. منطقه پلنگ دره یکی از زیباترین جنگل های مازندران را دارد. اگر در فصل گرم تابستان به جنگل پلنگ دره بیایید، می‌توانید یک رودخانه نوردی هیجان‌انگیز و خنک را تجربه کنید.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ

صدای رودخانه. در سراسر این جنگل شنیده می‌شود. وقتی‌که مسیر رودخانه را در پیش بگیرید، به آبشاری می‌رسید که فرصت خوبی برای آب‌تنی و خنک شدن در روزهای گرم تابستان است؛ بنابراین با خود یک دست لباس اضافی و یک جفت صندل به همراه بیاورید تا دیگر نگران خیس شدن لباس و کفشتان نباشید.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | چادر کمپینگ

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | چادر کمپینگ

جنگل دو هزار و سه هزار

یکی از زیباترین و بکرترین. مناطق استان مازندران. را جنگل دو هزار و سه هزار. تشکیل. داده اند که در ارتفاعات ییلاقی این استان واقع شده اند.وجود کوهستان های بلند در میان جنگل های دو هزار و سه هزار باعث به وجود آمدن هوایی بسیار مطلوب در این منطقه شده است.همچنین نزدیک بودن این دو جنگل هیرکانی به یکدیگر منطقه ای بسیار زیبا و چشم نواز را تشکیل داده اند.

هنگامی که وارد جنگل دو هزار و سه هزار می شوید، صدای طنین انداز پرندگان به همراه صدای جریان آب رودخانه بسیار آرامش بخش بوده و می توانید ساعت ها در این جنگل ها بمانید و روح خود را سرشار از آرامش کنید. اگر در فصل هایی مانند بهار و پاییز و صبح هنگام به این جنگل بروید، مه غلیظی را در این مناطق مشاهده خواهید کرد. حتی بسیاری از صیادان ماهیگیر، برای صید خود از این رودخانه استفاده می کنند. پوشش گیاهی این منطقه از درختان چنار، ون، راش و… می باشد.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | جنگل های دو هزار و سه هزار

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | جنگل های دو هزار و سه هزار

جنگل ارفع ده

جنگل ارفع ده در منطقه سوادکوه استان مازندران، یکی از جنگل های بکری است که حتما باید از آن دیدن کنید. طبیعت زیبای این اطراف به‌ قدری سرزنده است که به ما حس بودن در بهشت را می‌دهد. مه غلیظ عنصر همیشگی این جنگل است که لابه‌لای درختان زیبا حرکت می‌کند.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ

در جنگل ارفع ده انواع گیاهان و میوه‌های وحشی نظیر زالزالک، ته دونه، ازگل، خرمالوی وحشی، گوجه وحشی، زرشک و گلابی وحشی یافت می‌شود. راش، افرا، توسکا، لازه و تل از جمله درختان مشهور در جنگل ارفع ده هستند. سفر به جنگل ارفع ده شما را به دل طبیعتی بکر و وحشی می‌برد و تبدیل به یکی از خاطره‌ انگیزترین سفرهایتان به شمال ایران می‌شود.

شرایط آب‌ و هوای جنگل ارفع ده در بهار، تابستان و پاییز مناسب جنگل نوردی است و دیدار از آن در فصل زمستان به شما توصیه نمی‌شود. دلیل آن، بارش فراوان برف و باران در این منطقه و وجود مه بسیار غلیظ است. اگر کمی خوش‌ شانس باشید. می‌توانید به هنگام. قدم زدن در ارفع ده حیوانات در حال بازیگوشی و یافتن غذا را. مشاهده کنید. پس بهتر است دوربین عکاسی‌تان را با خود به همراه بیاورید. اگر کمی وقت اضافی آوردید، از غار اسپهبد خورشید و روستای کمر پشت در حوالی جنگل ارفع ده دیدن کنید.

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | جنگل ارفع ده

بهترین جنگل های مازندران برای کمپینگ | جنگل ارفع ده

سخن پایانی

در این نوشته به چند مورد از بهترین مقاصد کمپینگ در مازندران البته در نقاط جنگلی استان اشاره کردیم. ناگفته پیداست که تعداد جاهای مناسب و دیدنی که قابلیت میزبانی از چادر شما را دارند به نمونه‌های بالا ختم نمی‌شود و استان مازندران پر از مکان‌ ها و جنگل‌های زیبا جهت کمپینگ و طبیعتگردی است. در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها و امکانات هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر اهل طبیعتگردی هستید و به دنبال مکانی مناسب برای کمپینگ می‌گردید، حتما این مناطق را در لیست سفرهای خود قرار دارید.

Categories: گردش و سفر

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

جایگاه محتوای شما