Home/جانبی خودرو/اسپری لاستیک و داشبورد
Last Updated: 25ام بهمن, 1401

اسپری لاستیک و داشبورد

اسپری لاستیک و داشبورد | تایر ماشین یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اتومبیل شماست که تمیزی و براق بودن آن نقش مهمی در زیبایی خودرویتان دارد. از طرف دیگر برای اینکه بتوانید طول عمر لاستیک‌ها را افزایش دهید و از فرسوده شدن آن‌ها جلوگیری کنید، لازم است که از آن‌ها به درستی نگهداری کنید و هر چند وقت یک بار اقدام به براق کردن لاستیک‌ها نمایید.

بابل کالا

چرا باید از اسپری لاستیک اتومبیل استفاده کنیم؟

5 دلیل استفاده از اسپری لاستیک اتومبیل

1. لاسیتک نو بنظر میرسد :

با کمی هزینه شما میتوانید تغییر زیادی در ظاهر لاسیتک خود ببینید و تفاوت قابل توجه در ظاهر قبل و بعد از استفاده از اسپری در لاستیک شما می شوند. باعث براق شدن لاسیتک میشود

2. جلوگیری از محو شدن لاستیک:

پرتوهای (UV) می تواند باعث شود رنگ اصلی تایر محو شود و در موارد شدید سطح بیرونی آن را به رنگ قهوه ای روشن کند. در موارد کمتر شدید ممکن است باعث ترک خوردگی در لاستیک شود. استفاده از اسپری لاستیک باعث جلوگیری از این امر میشود.

3. از لاستیک در برابر آلاینده های جاده ای محافظت کنید:

اگر قصد ندارید لاستیک خودروی خود را در آینده ای نزدیک تعویض کنید، ممکن است بخواهید لاستیک های آن نیز از محافظت در برابر گرد و غبار و آهک جلوگیری کنند. بهترین راه استفاده از اسپری لاستیک است

4. احیای لاستیک:

به دلیل وجود چربی بالا در مواد به کار رفته در اسپری لاستیک، این محصول از خشک‌شدگی لاستیک‌ها جلوگیری می‌کند. (خشک‌شدن تایرها سبب بروز ترک و شکستگی و در نهایت پارگی در آن‌ها می‌شود.)

براق کردن و تمیز نمودن سطح لاستیک و شیارهای آن از هرگونه گل و سنگ‌ریزه و آلودگی (در نتیجه شیارهای تایر خودروی شما همواره حالت اصلی خود را حفظ کرده، پهن و مسطح نمی‌شوند. به علاوه قادر هستید. اجسام نوک تیزی که به مرور می‌توانند سبب ایجاد پارگی در تایر لاستیک خودرو شوند، را دیده و از لای شیارها و روی آج تایر خارج نمایید.)

5. به راحتی محو نمی شود:

یکی از مزایای رنگ اسپری پلاستیک این واقعیت است که به راحتی از بین نمی رود و بنابراین برای فضای باز کاملاً مناسب است. از این رو ، شاید در هر نوع شرایط آب و هوایی ، پلاستیک شما به همان اندازه جدید به نظر برسد.

اسپری لاستیک و داشبورد

اسپری لاستیک و داشبورد

نکات خرید بهترین لاستیک

نکات مهم زیر قبل از خرید اسپری لاستیک خودرو، کمک شایانی به انتخاب درست و عاقلانه خواهد کرد، بنابراین هنگام انتخاب و خرید بهترین اسپری لاستیک خودرو ، موارد زیر را مورد توجه قرار دهید :

– برخی از اسپری ها تک کاره هستند و صرفا برای براق کردن لاستیک کاربرد دارند، اما مدل هایی نیز هستند که به صورت همزمان به براق کردن لاستیک خواهند پرداخت و از آنها در برابر آلودگی و گرد و غبار محافظت خواهد کرد. پیشنهاد ما خرید اسپری هایی است که به صورت همزمان دو الی سه کاربرد دارند. به عنوان مثال هم براق کننده ، هم تمیز کننده و هم محافظت کننده هستند.

– برخی از اسپری های براق کننده فقط برای لاستیک خودرو کاربرد دارند، اما محصولاتی نیز هستند که هم برای لاستیک و هم برای داشبورد و قسمتهای پلاستیکی خودرو مانند سینه و فرمان کاربرد دارند، بنابراین اولویت شما در خرید، انتخاب اسپری هایی باشد که برای قسمت‌های مختلف خودرو کاربرد دارد.

– به حجم اسپری واکس خودرو توجه کنید، در صورتی که خودروی شما لاستیک و رینگ بزرگی دارد و از اسپری برای قسمت های مختلف به جز لاستیک میخواهید استفاده کنید، نمونه های پر حجم آن را انتخاب کرده تا برای مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

– اکثر این اسپری های براق کننده از تکنولوژی نانو بهره می برند، حتی اسپری لاستیک دوچرخه نیز از این فناوری بهره مند است، بنابراین در هنگام خرید به عبارت نانو بر روی بسته بندی توجه کنید.این فناوری مانع از چسبیدن گرد و غبار و آلودگی به لاستیک شده و از آن در برابر خوردگی و نور آفتاب جلوگیری میکند.

چگونه لاستیک خودروی مان را اسپری کنیم؟

در صورتی که پس از اقدام به خرید اسپری های لاستیک خواستید لاستیک های خودروی تان را اسپری کنید

ابتدا این قسمت از مقاله را مطالعه بفرمایید تا با مشکلی در کار برخورد نکنید.

برای اسپری کردن لاستیک ها این مراحل را مو به مو انجام دهید.

ابتدا خاک ها و گل های چسبیده به لاستیک و رینگ را از آن جدا کنید.برای این کار میتوانید از فشار آب هم کمک بگیرید.سپس گل های چسبیده به قسمت گل‌گیر را نیز که پیدا نیستند جدا کنید. از تمیز شدن آن قسمت ها اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید هیچ گونه خاک و گلی در این قسمت ها باقی نمانده تا دوباره باعث کثیفی لاستیک شوند.

در مرحله دوم سنگ ریزه ها و چوب ها و اضافاتی که در شیار های لاستیک نفوذ کرده اند را بیرون بکشید.

این سنگ ریزه ها علاوه بر این که ممکن است به لاستیک آسیب برسانند. در زمان حرکت صدای ریز و خش خش مانندی درون کابین ایجاد میکنند. حالا لاستیک را با آب بشویید و آن را به طور کامل خشک کنید.

اسپری را تکان دهید و آن را از فاصله 20 سانتی متری بر روی لاستیک بپاشید. بگذارید کمی بر روی لاستیک بماند و سپس با استفاده از یک پارچه و یا اسفنج بر روی تمامی سطح لاستیک پخش کنید و تمامی این مراحل را برای لاستیک های دیگر تکرار کنید.

اسپری لاستیک و داشبورد

اسپری لاستیک و داشبورد

استفاده از اسپری داشبورد

ممکن است شما نیز مانند بسیاری از رانندگان که به خودرو و رانندگی علاقه مند هستند

وقت زیادی را به خودرو خود اختصاص دهید و زمانی را برای تمیز کردن و مراقبت از خودرو اختصاص دهید.

با استفاده از اسپری خودرو که برای داشبورد طراحی و ساخته شده است

میتوانید در انجام این کار بیشترین دقت را به خرج دهید

و مطمئن باشید که داشبورد خودروی تان دچار خرابی نخواهد شد.

استفاده از اسپری های داشبورد بسیار ساده و آسان میباشد

و فقط کافی است آن را بر روی منطقه مورد نظر اسپری کنید.

داشبورد پس از اسپری شدن نرم میشود تا در برابر نور خورشید

مقاومت بسیار بیشتری داشته باشد و به سادگی دچار خرابی نشود.

همچنین این محصول خاصیت براق کنندگی قدرتمندی دارد.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

جایگاه محتوای شما