Home/تکنولوژی/موبایل/بررسی گوشی آیفون 14
Last Updated: 25ام بهمن, 1401

بررسی گوشی آیفون 14

بررسی گوشی آیفون 14 | اپل نسل جدید گوشی‌های آیفون را معرفی کرد تا تب و تاب جدیدی در دل طرفداران این گوشی لوکس به وجود آورد. با بابل کالا همراه باشید تا به بررسی گوشی آیفون 14 بپردازیم.

سری آیفون ۱۴ اپل در یک نگاه

سری آیفون‌های جدید مانند دو نسل قبل چهار گوشی را شامل می‌شود اما با این تفاوت که آیفون ۱۴ مینی جای خود را به آیفون ۱۴ پلاس می‌دهد. در واقع فروش ضعیف آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۲ مینی باعث شد تا اپل این مدل از گوشی‌های کوچک خود را کنار بگذارد. آیفون ۱۴ پلاس نسخه پایه‌ای ایفون‌های جدید با نمایشگر بزرگ‌تر است. به نوعی سری آیفون‌ ۱۴ چهار گوشی به نام‌های آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آيفون ۱۴ پرو مکس را شامل خواهد شد که دو مدل ۱۴ و ۱۴ پلاس نمایشگرهایی ۶.۱ خواهند داشت و دو مدل ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به پنل‌های ۶.۷ اینچی مجهز می‌شوند.

بابل کالا

دوربین

یکی از تغییرات جدیدی که در نسخه پرو آیفون 14 شاهد آن خواهیم بود، بزرگ­تر شدن فریم دوربین­ها است. احتمالاً اپل برای دو مدل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به سراغ دوربین­ های 48 مگاپیکسلی خواهد رفت تا ثبت عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و کنترل بهتر بر نور و در نتیجه کیفیت کلی را امکان­ پذیر کند.دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی امکان ضبط ویدیوهای 8K را به کاربران می­دهد. این دوربین­ها از فناوری ادغام پیکسل­ها به صورت 4 به 1 نیز استفاده می­کنند. همچنین به نظر می­رسد اپل در سری گوشی ­های آیفون 14 خود، امکان زوم دوربین تله فوتو را بیشتر کند. انتظار می­رود دوربین فوق عریض نیز با بهبودهای خوبی همراه باشد.

 

بررسی گوشی آیفون 14 | آیفون 14

بررسی گوشی آیفون 14 | آیفون 14

 

صفحه نمایش

آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس نمایشگر ۶.۱ اینچی و مدل‌های ۱۴ پرو و پرو مکس نمایشگر ۶.۷ اینچی دارند.آیفون‌های ۱۴ و ۱۴ پلاس به نمایشگر از نوع Super Retina XDR OLED مجهز شده‌اند اما مدل‌های پرو از پنل باکیفیت‌تر LTPO Super Retina XDR OLED بهره می‌برند.

اپل فناوری ProMotion یا همان نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را به به مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس محدود کرده است. این در حالی است که حتی برخی گوشی‌های اقتصادی شیائومی و سامسونگ هم نرخ تازه‌سازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز دارند.

بررسی گوشی آیفون 14

نمایشگر هر ۴ گوشی با فناوری‌های HDR10 و دالبی‌ویژن سازگار است و محتوا را با کیفیت خیره کننده به تصویر می‌کشند.

آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیتی دارند که مشاهده محتوا زیر نور مستقیم را آسان می‌کند.آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس حداکثر روشنایی خیره‌کننده ۲۰۰۰ نیتی را ارائه می‌کنند که تا کنون در هیچ موبایل دیگری ارائه نشده است.

آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برند که اعلان‌ها، رویدادهای تقویم و آب‌ و‌ هوا را روی صفحه قفل به نمایش می‌گذارد.

مشخصات و معرفی گوشی آیفون 14

اپل تصمیم گرفته مدل استاندارد آیفون 14 را مانند قبل با یک نمایشگر دارای پنل OLED به میدان بفرستد. این نمایشگر 6.1 اینچی قادر است تصاویر را با رزولوشن تا 2532 در 1170 پیکسل به نمایش بگذارد و از نرخ بروزرسانی تا 60 هرتزی پشتیبانی نماید.
در گذشته تمام مدل‌های آیفون در هر نسل تراشه یکسانی داشتند. این سنت حال با سری iPhone 14 تغییر کرده و مدل‌های غیر پروی این سری مانند نسل قبل از تراشه A15 Bionic بهره می‌برند. در کنار این تراشه. از 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X استفاده شده که از نظر فناوری از مدل‌ها پرو عقب‌تر است. اپل گوشی iPhone 14 را با 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
قابلیت Action Mode. برای ثبت ویدئو. در حال حرکت طراحی شده و از HDR و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.
برای ثبت تصاویر در گوشی آیفون 14 از دو حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده شده که البته با توجه به پیشرفت فناوری، در ثبت تصاویر نسبت به نسل قبل بهتر عمل می‌کنند.دوربین سلفی نیز به قابلیت فوکوس خودکار تازه‌ای مجهز شده که کیفیت تصاویر سلفی را بالا برده است.
تامین انرژی گوشی iPhone 14 نیز بر عهده یک باتری 3279 میلی‌آمپر ساعتی. گذاشته شده است. گوشی آیفون 14 را می‌توان در رنگ‌های سبز، بنفش، آبی، مشکی، سفید و قرمز خریداری کرد.

بررسی گوشی آیفون 14

مشخصات و معرفی گوشی آیفون 14 پلاس

گوشی آیفون 14 پلاس را باید راهکار اپل برای افرادی دانست که به یک آیفون ارزان‌تر دارای نمایشگر بزرگ نیاز دارند.گوشی iPhone 14 Plus که جایگزین مدل مینی شده، یک نمایشگر 6.7 اینچی را در اختیار کاربران می‌گذارد که تصاویر را به وضوح 2778 در 1284 پیکسل برای کاربران به نمایش می‌گذارد و از حداکثر نرخ بروزرسانی 60 هرتزی پشتیبانی می‌نماید.

گوشی آیفون 14 پلاس نسخه بزرگ‌تری از آیفون 13 به شمار می‌آید. این گوشی ناچ متفاوتی دارد و دوربین‌ دوگانه 12 مگاپیکسلی را در اختیار کاربران می‌گذارد. این دوربین 12 مگاپیکسلی در مقایسه با نسل قبلی از پیکسل‌های بزرگ‌تر برخوردار است و نور بیشتری جذب می‌کند. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی. این گوشی نیز. از قابلیت‌ فوکوس. خودکار برخوردار شده است.

 

دوربین آیفون 14. به سیستم هیبرید F5. مجهز شده که از موتورهای عصبی برای بهبود تصویر و افزایش سرعت پردازش تصویر استفاده می‌کند.این روند جدید «Photonic Engine» قادر است جذب نور در تاریکی را تا 2.5 برابر افزایش دهد.مانند آیفون 14، گوشی iPhone 14 Plus نیز به تراشه A15 Bionic با 6 گیگابایت رم مجهز شده است. این گوشی یک باتری 4325 میلی‌آمپر ساعتی دارد که بهترین در این سری به شمار می‌آید.

 

 

بررسی گوشی آیفون 14 | آیفون 14 پلاس

بررسی گوشی آیفون 14 | آیفون 14 پلاس

 

مشخصات و معرفی گوشی آیفون 14 پرو

آیفون ۱۴ پرو. از جدیدترین تراشه اپل. یعنی A16 Bionic. بهره برده که این شرکت ادعا کرده بسیار قدرتمندتر از نسل قبلی است و ما هم این گفته را. رد نمی‌کنیم. این تراشه 4 نانومتری دارای 16 میلیارد ترانزیستورست و نسبت به نسل قبلی خود 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.
عملکرد این تراشه به قدری قدرتمند است که می‌تواند در هر ثانیه 17 تریلیون و برای هر عکس هم 4 تریلیون عملیات انجام دهد. این عملکرد به همراه پردازنده سیگنال تصویر نشان‌دهنده این موضوع است که آیفون 14 پرو عکس‌های خارق‌العاده‌ای به ثبت می‌رساند. همچنین به سخت‌افزار. یک موتور جدید. برای دوربین سلفی. داینامیک اضافه شده است. اگر بخواهیم این تراشه را با رقیب آن یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس مقایسه کنیم از 40 درصد سرعت بیشتری برخوردار است. پردازشگر گرافیکی آیفون 14 پرو، 50 درصد پهنای باند بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می‌دهد؛ بنابراین بازی‌ها در گرافیک بهتری اجرا می‌شوند.
مانند مدل قبلی، رم آیفون ۱۴پرو، 6 گیگا بایت است که نیاز کاربران از انجام مولتی تسکینگ را به شکلی کاملاً مناسب برطرف می‌سازد.

مشخصات و معرفی گوشی آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس ابعادی برابر 160.7 × 77.6 × 7.9 میلی‌‌متر و وزنی معادل 240 گرم خواهد داشت که اختلاف چندانی با نسخه‌ی مشابه سری قبلی ندارد.
نسخه‌های متفاوت آیفون 14 پرو مکس از نظر حافظه‌ی داخلی هم تفاوتی با نسخه‌ی مشابه در سری قبلی ندارد و این مدل هم در 3 نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 128، 256 و 512 گیگابایتی و یک نسخه با رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 1 ترابایتی ارائه می‌شود.بالاخره اپل دست به یک طراحی جدید زده و ظاهر پنل جلوی این گوشی را تا اندازه‌ای تغییر داده است!هرچند کارشناسان این کمپانی آمریکایی با کوچک کردن ناچ در پرچمدار سال 2021، حسن نیت خود و توجه به نظر کاربران را نشان داده بودند، اما بازهم از اپل بیشتر انتظار می‌رفت که تغییرات بیشتری را برای حذف ناچ مستطیلی انجام دهد.ایفون ۱۴ پرومکس به کلی ناچ را حذف کرده و از حالت هول-پانچ بیضی شکل استفاده کرده که به اصطلاح ناچ جزیره‌ای هم خوانده می‌شود.

 

بررسی گوشی آیفون 14 | آیفون 14 پرو مکس

بررسی گوشی آیفون 14 | آیفون 14 پرو مکس

هرچند مانند تمامی گوشی‌های اپل، سری گوشی ایفون ۱۴ قیمت بالایی خواهد داشت، اما هیچکس نمی‌تواند منکر کیفیت ساخت و ارزش خرید بالای آیفون شود. این مدل نیز قطعاً رضایت شما را جلب می‌کند و در سال 2022 کاندیدای بهترین گوشی سال خواهد بود و کاربران زیادی از آن استقبال خواهند کرد.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

جایگاه محتوای شما