Home/تکنولوژی/موبایل/معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا
Last Updated: 25ام بهمن, 1401

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا | گویا قرار است سامسونگ در سال 2023 با گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا کاربرانش را شگفت‌زده کند. سامسونگ در تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۲۲ محصولات جدید خود شامل گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ را به همراه محصولات دیگری معرفی کرد. اما بسیاری منتظر رونمایی از گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا هستند. یکی از افشاگران مشهور حوزه تکنولوژی اعلام کرده که گوشی Galaxy S23 Ultra 5G از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به گلکسی S22 اولترا خواهد داشت. اما مهم‌ترین مشخصه این گوشی، دوربین قدرتمند آن خواهد بود در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مشخصات گوشی S23 اولترا خواهیم داشت؛ بنابراین در بررسی S23 Ultra با بابل کالا همراه باشید.

بابل کالا

مشخصات گلکسی S23 اولترا از نظر نرم‌ افزار

پرچمدار جدید Sumsung Galaxy S23 Ultra با رابط کاربری One UI 5 که بر روی اندروید 13 سوار است، عرضه خواهد شد و همانطور که می‌دانید حداقل تا 3 سال از گوشی S23 اولترا پشتیبانی نرم-افزاری می‌شود؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید تا چندین سال از کار کردن با آن لذت ببرید.

دوربین اصلی 200 مگاپیکسل

در گزارش‌های قبلی اعلام شده بود که گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را به دوربین اصلی 200 مگاپیکسل مجهز خواهد کرد. در حال‌ حاضر جزئیات بیشتری. درباره‌ی کیفیت دوربین گوشی. منتشر. شده.

براساس گفته‌های افشاگر خوش‌نام، Ice Universe در توییتر، سامسونگ در این گوشی از حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی با کیفیت بالاتر بهره می‌برد و این شرکت الگوریتم‌های پردازش تصویر خود را به‌ شدت بهبود و ارتقا خواهد داد.

 

این افشاگر. می گوید گلکسی اس 23 اولترا قادر خواهد بود عکس‌ها و ویدئوهای بسیار بهتری نسبت به گلکسی اس 22 اولترا در شرایط کم‌نور دریافت کند.

 

براساس این گزارش، گوشی هوشمند گلکسی اس 23 اولترا بیشترین پیشرفت را در عملکرد دوربین در 5 سال گذشته (از زمان گلکسی اس 10) به کاربران ارائه خواهد کرد.
سامسونگ 3 حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی را سال قبل منتشر کرد؛ ولی گلکسی اس 23 اولترا از یک حسگر کاملاً متفاوت 200 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده خواهد کرد. هنوز معلوم نیست که آیا حسگر بزرگتر است یا از جنبه‌ی دیگری ارتقا و بهبود می‌یابد.
چنانچه محتویات این گزارش به‌طور رسمی تأیید شود، گوشی هوشمند گلکسی اس 23 اولترا به‌ سادگی قادر خواهد بود بیشتر گوشی‌های هوشمند رقیب را از لحاظ کیفیت دوربین شکست دهد.

گلکسی اس 23 اولترا از دوربین اصلی 200 مگاپیکسل استفاده خواهد کرد. علاوه‌ بر این در کنار این دوربین. دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل و 2 دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسل. (زوم 3 و 10 برابر). دیده می‌شود.در این گوشی دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) تعبیه شده است.

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا | دوربین گلسی s23 اولترا

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا | دوربین گلسی s23 اولترا

نمایشگر سامسونگ S23 Ultra

سامسونگ S23 Ultra. به نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X. مجهز شده. که. از رفرش ریت عالی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند. طبق شایعات موجود، سامسونگ در این مدل از روشن‌ترین و پویاترین صفحه نمایش خود تا به امروز رونمایی خواهد کرد که رزولوشن و تراکم پیکسلی کم‌نظیر آن شما را شگفت زده می‌کند. احتمالاً اندازه این نمایشگر خوب 6.8 اینج خواهد بود.

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا

باتری S23 Ultra

باز هم شاهد یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری در پرچمدار سامسونگ، S23 Ultra، خواهیم بود. البته احتمال دارد این بار شاهد بهبود فست شارژ باشیم و سامسونگ گلکسی S23 اولترا با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی عرضه شود تا در زمان کوتاه‌تری بتوانید آن را فول شارژ کنید. مطمئناً دستگاه از شارژ بی‌سیم و معکوس هم پشتیبانی خواهد کرد.

به این ترتیب گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا در مدت زمان کوتاه‌تری شارژ خواهد شد. به لطف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری، این گوشی برای مدت زمان بیشتری شارژ نگه داشته و شاید در روز تنها به یکبار شارژ کردن آن نیاز داشته باشید.

البته برخی از منابع فاش کرده‌اند، ممکن است سامسونگ برای گوشی Galaxy S23 Ultra از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کند.

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا | گلسی s23 اولترا

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا | گلسی s23 اولترا

مشخصات باتری گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا از نوع لیتیوم پلیمری و غیرقابل تعویض است.

ظرفیت باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و بنابراین برای مدت طولانی‌تری شارژ نگه می‌دارد.

 

گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل هم در مدت زمان کوتاهی شارژ خواهد شد.

 

این گوشی در مدت ۳۰ دقیقه ۷۰% و در مدت ۵۲ دقیقه ۱۰۰% شارژ می‌شود.

 

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا

صدا و اسپیکر گوشی گلکسی S23 اولترا

یکی از نکات جالب در مورد گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا، پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است.
در این روزهایی که همه برندها تلاش می‌کنند گوشی‌های پرچمدار خود را بهینه‌تر کنند و از بسیاری فیچرهای قدیمی استفاده نمی‌کنند، وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون موهبتی است.
گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra دارای اسپیکر استریو است و صدای موسیقی و فیلم در آن رویایی خواهد بود. از دیگر فیچرهای صدای این گوشی می‌توان به صدای ۲۴Bit و ۱۹۲ هرتز اشاره کرد.

تغییر نوع طراحی

صرف‌نظر از تغییرات در بخش دوربین، گوشی هوشمند گلکسی S23 اولترا نسبت به نسخه‌ی گذشته با تغییراتی در بخش طراحی نیز همراه خواهد بود و یکی از تغییرات این است که با انحنای کم‌تری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
گفته می‌شود شکل ظاهری گوشی گلکسی S23 اولترا شبیه نسل پیشین، ولی با انحنای کم‌تری همراه خواهد بود و تغییرات مهم بیشتر در قطعات داخلی این گوشی بعدی سامسونگ انجام خواهد شد.
افشاگر معروف، Ice Universe، با انتشار توییتی جدید درباره‌ی تغییر سبک طراحی گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا و همچنین برنامه‌های سامسونگ برای معرفی نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت کره‌ای خبر داد.

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا | گوشی گلسی s23 اولترا

معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا | گوشی گلسی s23 اولترا

بررسی ارزش خرید گلکسی S23 اولترا

محصولات سری S گوشی سامسونگ به واسطه عمر قطعات بالا و مشخصاتی که دارند، همیشه در لیست بهترین‌های بازار قرار می‌گیرند. این گوشی نیز با دوربین 200 مگاپیکسلی و داشتن بهترین نمایشگر و سخت افزار اندرویدی‌ها، بی‌شک آمار فروش بالایی را به خود اختصاص خواهد داد. هرچند هنوز مشخص نیست گوشی S23 اولترا قیمت معقولانه‌ای خواهد داشت یا خیر.

اطلاعاتی که در مورد گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا در دسترس است نشان می‌دهد که این دستگاه در مقایسه با نسخه قبلی خود یعنی گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا تغییرات زیادی داشته است که مهم‌ترین آن‌ها دوربین قوی و باتری قدرتمند خواهد بود.

این گوشی با صفحه نمایشگر بزرگ. عرضه شده. و مطمئنیم. کاربران بسیاری شیفته آن خواهند شد. گوشی Galaxy S23 Ultra قرار است در ژانویه یا فوریه سال ۲۰۲۳ به بازار معرفی شود از همین حالا کاربران بسیاری منتظر این تاریخ هستند.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

جایگاه محتوای شما